mys, kaos och Lennart

Dagen startade 0530. Två super pigga bebisar. Dock väldigt glada så det var helt ok. Självklart somnade dom om precis innan jag va tvungen att kliva upp. Tvättade 4 maskiner tvätt, det är helt sjukt va tvätt det blir med två spybebisar. Tvättkorgarna, observera tvättkorgarna! Vi har 4 stycken som tammesjutton jämt är fulla. Tvättar jag inte varje dag så blir de översvämning.. 
Jag hatar tvätt.. Jag hatar den fula tvättställningen som står och tar plats, hatar hänga tvätt, hatar vika tvätt, hatar allt som har med tvätt att göra! 
Jag har förenklat det en del med att köpa en vit, en svart och en lila tvättkorg. Vittvätt, mörktvätt och färgadtvätt. Så det är bara ta tvätten från en korg och skyffla in i tvättmaskinen. Super smidigt. Och barnen får lite hjärngympa. 
Efter allt jäkla tvättande och vi in till stan. Träffade upp min syster och hennes två barn. Vi käkade lunch, strosade runt och fikade. Gick till Mio och drömde oss bort. Hittade ett köksbord och stolar till som jag blev helt kär i! Måste ha! För två månader sen beställde vi en soffa från Mio. De va 8-10 veckors leveranstid. Hoppas den kommer veckan efter vi vart i Egypten. 
Värdelöst med sån lång väntetid. Då har man ju typ glömt bort hur soffan såg ut! 
Ska bli kul när den kommer iaf, vår soffa vi har nu är trasig, så det går inte ens att sitta i den.  Det spelar iof ingen roll, vi sitter aldrig i vardagsrummet. Vår tv är inte ens inkopplad. 
På Ikea hittade jag en snygg matta till grabbarnas rum. Den va på rea, ännu roligare då! Hade kostat 2300:- nu kostade den 300:- 
På Mio har dom ett stort café, bra plats för vagnar. Vi fikade där sen åkte vi hem. 
När mannen kom hem åkte vi till Ikea och mötte upp några vänner och deras barn. Vi käkade på pizzahut, fyndade shorts på lager 157 och tog en sväng på Ikea. Varför gör man av med så mycket pengar på Ikea? Bara man sätter sin fot där inne kostar de minst 300:- även fast man inte skulle handla ngt. 
Ungarna hade kul, dom letade pennor. Twinsen sov hela tiden. 
Vi strosade omkring där tills det stängde. 
När vi nästan va hemma spydde Max helt oväntad. Hela han, hela sätet och hela golvet. Kul värre! Så magsjuka in da house! Helgens alla planer ställs in. 
Vi skulle gått på dop och jag skulle haft tjejkväll. Typiskt! Nu har twinsen precis fått mat och Max har vaknat och spytt. 
Kul dag det kommer bli. 
Stackars lilla Max. Hoppa vi andra klarar oss.  




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0